Tuesday, February 9, 2010

a job interview with ahmad dhani

FA- di sini buka fahrin ahmad tetapi farah alwani ok.
AD- tu bos yang interview saya untuk iklan jawatan pengasuh.
AD: ceritakan perihal diri kamu?
FA: nama sy FAJ, asal dr Malaysia, punya sarjana dalam bidang sains perubatan. Masih single dan butuh pekerjaan untuk biaya kolej ama loan pendidikan.

AD: lohh...kamu ngak mahu jadi dokter?
FA: mau sih..but i'm taking my time off just to see the other side of this world

AD: Dari mana kamu tahu kalau aku perlukan nanny?
FA: Iya...saat aku driving ke kuliah forensik aku terdengar di Hot.fm kalo Ahmad Dhani itu butuh pembantu+ pengasuh buat anak2nya. Lagian aku suka banget ama Lucky Laki, iya udah aku ke interview aja.

AD: kamu tahu iklan saya itu perlu kepada wanita yang cantik?
FA: aku tahu kok, walaupun tampangku ngak terlihat seperti model tapi aku mampu ngurus anak2 bos. lagian aku pernah bertugas di rumah sakit, ngurusin adik2..pokoknya kerja2 rumah tangga gtu aku bisa kerjain.

AD: umm..ngapain aku harus mengambil kamu? di luar sna ramai karyawan lain yang butuh pekerjaan
FA: bos, klu kamu ngambil aku kamu sangat2 untung. aku bisa ngajar Al, El & Dul mengaji... sekalian ngerjain peer- pokoknya aku multipurpose deh

AD: ok...kamu bisa tinggal di Indonesia?
FA: (grin) klu tempat tinggal nya bagus...gajinya bagus...bosnya popular aku emang pengen tinggal di sini.

AD: Ok farah....you're hired!!! --> klu Donald Trump yang sebut pun ok jgak

Yezza...bermula lah kerjaya aku di rumah AD. Bila time photoshoot, interview atau apa2 jelah aku mesti ada. Secara tak langsung di kelilingi selebriti tau....selalu je aku hidang air teh time Once datang rumah bos. Hidup dalam sekitaran muzik~ aku dah stat main gitar letrik da skrg. Anak2 bos yg ia2 ajar aku main-thankies boyz, you're my faveret ♪ ♫❤

*cerita di atas adalah fiksyen semata-mata. Idea tercetus setelah mendengar iklan ni di Hot.fm + sentap bila baru tau kadar ptptn aku masih ikut rate lama iaitu 3% dan bukan 1% seperti yang diwar-warkan.

6 comments:

  1. time inteview kate bleh ajar dak2 ngaji..

    silap2 ustazah tuh yg mngaji main gitar daa..

    ReplyDelete
  2. iya dong...kerja ama superstar+ gaji lagi <--seru* deh
    *seru=bagus

    dalam kehidupan sbnar:ces buang masa jadi nanny smpi ke seberang

    ReplyDelete
  3. hahaa..lawak gile. serius ingat btul td. aku terus bikin "ngapain ibu farah mau kok tinggalin malaysia" eh..btul eh ayat indon aku? hancuss! :p

    ReplyDelete
  4. lolz~ "ninggalin M'sia" layan ajela mimpi karut ini

    ReplyDelete