Sunday, August 9, 2009

Hari 1 di wad (sebahagian tanggapan)

Situasi 1

D: kenapa awak kat sini?

Me: attachment

D: Yela klu baru 3rd year kenapa dtg sini? Tempat ni kan untuk spesific case. Sepatutnya awak pegi GH.

Me: Umm..(dalam hati~well i dont have chance to choose either)

Member: Tak DR..management yang hantar kami ke sini.


Situasi 2

D: Awak tau ke apa yang saya buat ni?

Me: Umm...(dalam hati~ obviously saya nampak DR tengah tulis rekod perubatan)

Aku ternampak slip darah makcik rokiah, ada spO2.

D: Awak tau tak ABG tu apa?

Me: Tak tahu (dalam hati~ bagitau la nama penuh ABG, ntah2 aku tau kowt.)

Dalam bas aku terpikir, maybe arterial blood gass-dammit

Kesimpulan- manusia itu pelbagai macam, dugaan akan selalu datang tetapi destinasi tidak pernah berubah. So, you only give a damn to things that matter. Jangan lupa untuk rileks supaya sume idea mahal korg tak retarded dalam otak.

bring it on

p/s: berkat kesabaran dapat tengok demo gastrointestinal examination, belajar jgak la aritu. Jarang jumpa hepatomegaly kat ward.

No comments:

Post a Comment