Tuesday, February 2, 2010

나는 돈을 저축 하고 있다

politician's will
Presiden Obama kini sedang rancak menjawab soalan rakyat Amerika di Youtube. Waa dye jawab betul2 la tanpa menggunakan hantu raya. Menariknya, rakyat kebanyakan boleh bersungut tentang perbelanjaan perubatan dan lain2 masalah diruangan komen dan komen mereka boleh dibaca oleh semua (kalau xpuji pun boleh…komen tak kena padam).

Di sini ada satu kempen baru namanya PTK… balik2 iklan ni keluar di televisyen. Pada fikiran aku perubahan dalam mana2 kerajaan memerlukan political will yang tinggi di kalangan pemerintah. Pendekatan populis atau retorik selalunya berakhir sebagai gajah putih. Adakah ini demam yang berjangkit atau perbuatan copycat~ time will tell. Aku sentiasa mengalukan perubahan positif di saat iklim mikro aku yang banyak berkitar negatif.(demam...bayar outstanding..ptptn)

driver's will
Tahniah buat pemandu teksi New York yang jujur Mukul Asadujjaman yang memulangkan wang USD 21k kepada pemilik wang tersebut seorang pelancong berbangsa Itali. Katanya “I’m needy but not greedy”. Rupa2nya Mukul memandu teksi untuk menampung yuran pengajiannya di sekolah perubatan ♪ ♫❤

For me--> i'm saving my money coz rich or poor, it's good to have money.

나는 돈을 저축 하고 있다.
Na-nun don-ul jeo-chuk ha-go it-da (i'm saving my money)

Rich or poor, it's good to have money - Sid Lance

2 comments: