Thursday, October 8, 2009

forensic taught me

Di forensik, banyak kes kematian mengejut yang diakibatkan oleh sakit jantung. Ada satu kes yang membuat aku insaf....seorang lelaki dalam usia 30-an jatuh di tempat kerja dan mati. Bila dilihat bentuk badannya yang athletic (ala2 US army pn ada- sgt tegap untuk seorang berbangsa asia) tidak ku sangka salur darah koronari-nya tersumbat teruk. Complete occlusion di kebanyakan artery.
*Pengajaran-beringat2 kalau nak makan, kurus/gemuk tu isu estetik jer. Sekarang aku dah x excited makan goreng pisang....

wee....forensik adalah tempat yang best untuk belajar dan networking. kalau dulu xdenye aku nak borak2 ngan orang2 dewasa (i mean aku ni kecik lg kan). semenjak berada di forensik hosp serdang beberapa kemajuan telah aku capai:
  1. kemahiran memulakan perbualan dengan orang yang tidak dikenali
  2. dah kurang takut ngan polis-sbb tiap2 hari ada je inspektor hensem bawa body
  3. dah tak menganggap rumah mayat tu berhantu...seram sket2 adala
  4. dah pernah pegang revolver
  5. main dart
  6. pandai guna pisau ;)
  7. merasa gak pkai baju ala2...grey's anatomy
  8. belajar cara2 nk guna canon~eos 300d
  9. menjadi sebahagian daripada kemasyhuran penjenayah (dpt kes gunshot taw-i know exactly wat happen)
Berada di dalam keluarga forensik telah membuat aku menyedari potensi diri dan bertuah kerana dikelilingi orang2 hebat. sangat bersyukur dan bertuah kerana dapat berguru ngan prof.karim(pakar forensik+memasak), dr.fatimah(sup meletup) & dr.salmah(hai-o) serta sume staf forensik serdang yang sanggup melayan ke'clumsy'an aku nih. THANKS A MILLION

Di sini aku nak share gambar buat tatapan pengunjung blog ni ;;)






that's all folks~

No comments:

Post a Comment