Monday, February 1, 2010

hei orang gila'

Kelakar+seram mendengar cerita keluargaku menaiki komuter hari ini. Pakcik berkemeja dan kain pelikat yang kelihatan normal tiba2 berceramah dalam koc. Walaupun tidak berada di sana aku memahami thrill-nya.
Pakcik: pernah tengok hero cerita botak tak?
*tangannya menunjuk ke arah adikku(x ke sentap budak tuh)

Malang sungguh achi ter'duduk sebelah pakcik tu. Setelah menyedari tahap mental dan gangguan seksual secara lisan achi pun berdiri menjauhi pakcik. Kenyataan racist+lucah membuat ramai tidak selesa. Pakcik ni nak kena tahan ISA ka? neway, Tg. Rambutan lebih relevan untuk kes ini.menurut adikku pakcik ni mungkin orang yang terpelajar.

Kalau pakcik waras aku rasa pakcik ni seorang chauvinist.Sampai di stesen KL pakcik pun turun. Membuang hasil perkumuhan di landasan....baru ku faham kenapa pakcik suka berkain pelikat dan kenapa tempat awam berbau hancing(wpn tiada mangkuk jamban berhampiran).

Dijangkakan masalah psikiatri akan meningkat di Malaysia selari dengan kemajuan dan perubahan masyarakat kita yang bersifat result-oriented.Hakikat hidup di Malaysia--> bagai enau dalam belukar. God damn you capitalist!!

p/s:di Tg.Rambutan white coat berfungsi seperti perisai/baju besi macam citer Merlin. it's really mine ok

1 comment:

  1. Hahaaa! this one really reminds me of our pengalaman few years back time kospint. Yang org gile dlm bas tu. Takut woooo! nok nangis rase. Patut org cm ni letak dlm ISA je pun xpe, aku relakan >__<

    ReplyDelete