Tuesday, December 15, 2009

case of itaewon homicide

Dah lama tak tengok filem...ehem2 sejak sibuk ngan viva. Habis je viva aku pun tengok citer ni (kat lappy je). Viva tadi alhamdulillah~ sukses, harap2 la panel tadi setuju ngan statement aku ni.

Aku memilih untuk muat turun filem ni sebab kisah ini adalah kisah benar, berbaloi untuk didengari dan aku punya sedikit masa lapang.

Filem ni bukan macam CSI tapi lebih menonjolkan pihak pendakwaraya dan peguam bela. Aku tengok cam stress je menentukan keadilan buat si mati. Antara sebabnya ialah:
1)org mati xleh cakap
2)undang-undang boleh dimanipulasi mengikut orang yang mentafsirkannya
3)Ada tekanan dari pihak2 lain (keluarga si mati& tertuduh, panel penyiasat luar dll)

Pelajar undang2 mesti tonton citer ni. Aku bagi 3 bintang dari 5.Citer ni tak fun tapi kita akan rasa tertunggu2 untuk perbicaraan seterusnya.Pelakon pun tidak mengecewakan~ alter ego seorang tertuduh bagi kes pembunuhan sungguh meyakinkan.

2 comments:

  1. yezzza....mmg pn. bukan law pn kena tgk gak~ biar stress sket

    ReplyDelete