Friday, December 18, 2009

mahathir:mesti tonton

Baru2 ni di History Channel ada beberapa episod dokumentari tentang TDM. Setelah menonton satu episod rasa tertunggu2 apa yang bakal dikupas dalam episod seterusnya. Dokumentari ni menceritakan tentang perjalanan karier politik dan pembabitan beliau dalam bidang perubatan.Disebabkan dokumentari ini bukan terbitan r** aku rasa pengisiannya lebih ilmiah, menarik dan tidak bias.

Barry Wain seorang bekas editor Asian Wall Street Journal banyak mengkaji tentang TDM. Banyak komen Wain dimuatkan dalam dokumentari ini. Ekoran minatnya terhasil-lah sebuah buku bertajuk 'Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times' yang dengarnya tersadai di kastam Malaysia sebab hot sangat.

Tidak dinafikan TDM telah mengubah landskap Malaysia dari pelbagai aspek dan meletakkan malaysia di peta dunia.Tempoh pemerintahan 22 tahun bukan gurauan namun masih ada ruang yang boleh diperbaiki. To my surprise this documentation is so inspirational and I would like to have TDM yela klu free2 mai lah singgah MSU bagi ceramah kat kami ni.TDM cakap lepas pencen dye byk masa lapang.

Kesimpulan: Mahathir- must watch, friend or foe

No comments:

Post a Comment