Saturday, December 5, 2009

money will amplify wat u are

Saya suka duit. Sangat2 suka duit sebab kalau banyak duit tak perlu la saya terima penyata ptptn tu. Hurm, mungkin boleh melanjutkan pelajaran ke mana2 sahaja yang saya minat, beli apa2 baju yang saya suka, belanja sesiapa yang saya mahu. Sesungguhnya hakikat dan angan2 memang tak sama.

Seperti yang diketahui teman2 rapat sy mmg suka tgk tv. Jangan ingat membaca je dapat ilmu. Hari ini saya tengok "Temujanji" di Astro Awani.Tetamu jemputan En.Azizi Ali seorang jutawan yang pernah bertugas sebagai juruterbang, masuk ke bidang hartanah & menulis buku motivasi.Menurut beliau menulis (&sharing tips menjadi jutawan) adalah hobi dan beliau tidak pernah rasa terbeban untuk menulis.

Selepas menonton tadi, saya nak tetapkan sasaran menjadi jutawan. Bila dan bagaimana nanti saya tetapkan selepas baca buku (lolz). Sangat bersetuju bila En. Azizi kata semua orang tak kira apa2 pekerjaan mesti tahu mengurus kewangan....sukar nak gambarkan betapa inspirational nye temubual tadi.

Melabur di unit amanah sampai sekarang sy xmerasa untung, bukannya kena tipu tp sebab ekonomi skrg mmg xbaik(tolak kadar inflasi, korupsi lg). Justeru jgn percaya angka2 yang disebut di media arus perdana coz they just lied to my face.
*arini kata ganti nama=SAYA ,ubah style sket

this is the famous version of my face~ guna phototunia je

No comments:

Post a Comment