Sunday, March 7, 2010

antara KB dan India

road to India
Antara KB dan India aku suka semuanya. Bila tengok Bobby Chin jalan2+makan2 di Kolkata niat ber- backpacking menjelajah India pun datang. Terfikir jugak nak mencabar diri sendiri dan menjadi manusia yang lebih baik setelah bermusafir di tempat orang. Sebenarnya ceq nak kurus, klu duk KB ssh nak kurus sbb ada nasi kerabu.

Bayangkan, dengan USD 700 sebulan mungkin aku boleh mendapatkan kamera dslr....atau memakai braces yang cuma berharga rm300 di sana. Dengan baki2 duit yang ada mungkin aku mampu melancong sket2dan melihat matahari terbit di taj mahal. Bak kata orang, bila lagi nak kenal tempat orang kalau bukan di zaman bujang/ belajar. *ini belum tgk lagi gambar Kay menjelajah india

makeway for KB
Awal bulan lepas, Matun sms "nko nk sambung kt India ke KB?" Rupa2nya fasa 3 mbbs MSU (akula tu) dah xjadi kat HTAR. Mengikut rancangan baru, mbbs fasa 3 dijadualkan bermula di HKB pada 19 April. Lecturer dah cukup....hospital pun tak overburden dan asrama disediakan. Masalah aku kelihatan seperti dah selesai~ xperlu berhadapan dengan kesesakan trafik Klang yang maha ketat esp bulan pose. Asrama-KB Mall-hospital are within a walking distance   *KB mall penting agar aku kekal waras
inilah masalah aku klu bulan pose *shitty traffic
Kalau time raya xyah pikir bab cari tiket flight sebab KB ke KTrg <--aku blh drive je, yaahuuu!! umm, jln KL-Trg lagi sesak kut. In case ada kengkawan yg nak kawen (99% kawan2 high school di Trg) aku boleh je attend the wedding. Cuma part yg kurang best ialah klu duk kat KB elaun RM700 sebulan. Pergh...jauhnya margin tu. $$$$$$$ <--it's all over my eyeball
ain't afraid, just chillin wif my emotion
Coming to all my sense~ aku rasa.....
--> dulu duk asrama bukan main kerap balik umah. Boleh duk dekat nak pegi jauh2 pulak?
--> ala, dari dulu plan nak sambung belajar kt oversea. klu xleh g UK....India pun jadilah. Nak cari exposure yang lbeyh (kut2 kt sna ada full-blown nyer syphilis)
--> dude, tahun klinikal buat kt sni je weh. nanti susah nak adapt ngan hospital tempatan bila jadi housemen.
--> Taking chances wokk, orang laen xdapat peluang ni.
--> klu orang laen xpegi, ape kejadah aku pg sna. lone ranger la sangat
--> kat KB pilihan calon banyak....kat sna pilihan limited (if u get wat i drift)

Since mak aku dah termimpi shopping kain kt KB....aku duk KB jelah eh. Lupakan the dollars~ phew

            

4 comments:

  1. perr..braces RM300 je tu, klau kt Trganu minimum RM4900..up to RM7000. i dah survey. rase nk trus fly ke India je. mmg sdare i ckp duit dia terlebih2 sbg student medic kt sane. cm enjoy je.

    P.S. jd miley cyrus je la. no braces. lol.

    ReplyDelete
  2. hua haha.....br pasan miley nyer gigi=stacy af. waaa cam best je kazen mai tuh

    mahal nye braces kt KT~ haih

    ReplyDelete
  3. at least Kb takde la idup mhl...cni RM650 udahle mhl..

    i thk u kje kang u tangkap la braces tu. takpe...masih sempat.misha omar pon baru pakai masa tak muda ape.

    my duit kat inida mmg melimpah bole wat blanja kahwin (cover 1/4th the cost) tapi my clinical here so~...u knw wats best for u. u decide la

    ReplyDelete
  4. heee~ sedang fikir lg neyh. wish me luck

    part misha omar tu mmg terbaek *semangat braces harmoni

    ReplyDelete