Friday, April 20, 2012

apabila roket korea utara meletup

Keinginan negara bangsa ini membina roket and senjata nuklear adalah kuat sekali. Kepimpinan mendiang diktator Kim Jong-Il tidak perlu dibanggakan namun kemajuan satu sosok dari blok Asia ini wajar diberi pujian. Berbekalkan sekatan ekonomi dan sekatan ilmu.....waima diperangi oleh kuasa besar dunia mereka sudah mampu membina roket (walaupun meletus sebelum sempat sampai ke orbit). 

Kegagalan ini bersifat sementara. Setelah diperhalusi mana silap dan salahnya adalah tidak mustahil jika Korea Utara mampu duduk sebaris dengan kelab persenjataan dunia dan meninggalkan negara2 picisan yang memerli kegagalannya hari ini. Cerita ini harus difahami agar kita tidak berhenti berevolusi dan meninggalkan kapal yang Titanic yang bakalan karam. 

Kejayaan motokar Jepun hari ini bertitik tolak dari penarikan produknya dari pasaran. Tentulah jalan ke masa depan tidak begitu payah sekira bersedia untuk lebih kreatif, pragmatik dan praktikal.
*quoted some from Subky Latif & Hassan Hayastani, inspired by them* p/s: never laugh at others coz u'll never know who gonna get the last laugh, plisss....looks bad on you

No comments:

Post a Comment