Tuesday, June 16, 2009

Thank you Allah for my mother

Baru ku tahu dah mother's day hari ini. Sebagai seorang anak yang selalu pokai dan tak pernah bekerja aku tak pernah membelikan hadiah yang dahsyat untuk hari ibu sebab aku dah bagi hadiah setiap hari.

Satu-satunya hadiah yang boleh aku bagi setiap hari ialah doa. Doa adalah hadiah yang paling tahan lama dunia dan akhirat tau. Okla...kalau aku dah berkerjaya memanglah nak belikan hadiah yang duniawi sikit macam handbag LV ke...stesen minyak ke...shopping tudung di Surabaya ke...just to pamper her~LOL

Aku suka sangat lagu My Mother nyanyian kids of south africa dan yusof islam. Sangat kena dengan perihal seorang ibu. Jadi, jangan lupa doakan kebahagiaan kedua ibu bapa agar sihat selalu...panjang umur...dimurahkan rezeki...bahagia sentiasa. Kalau yang sudah tiada doakanlah untuk kesejahteraan di alam barzakh dan akhirat.

Sebagai anak, insya-Allah anak yang soleh/solehah perkara yang anda boleh lakukan:

  • DOA
  • jangan pacaran kalau mak suruh belajar
  • tolonglah ringankan beban ibu di rumah

Always thanks Allah for my mother who'd never told me to stop when i said i want to chase my dream

p/s: lps belajar topik Pregnancy & Labor aku nampak muka girls kat kelas aku, overwhelmed and terrified........actually me too


created on 5th May 2009

No comments:

Post a Comment